Pe măsură ce pandemia COVID-19 continuă să ne invadeze viața, cu toții învățăm cum să ne adaptăm într-o lume dominată de distanțarea socială și carantină. Birourile noastre odinioară aglomerate sunt acum vacante, amintindu-ne de incertitudinea momentului în care ne aflăm.
Impactul perioadei de transformare din acest moment este deja sesizabil.
Specialiștii americani compară această perioadă cu cea de după 11 septembrie, când mediul de afaceri a suferit schimbări dramatice. La acel moment călătoriile în scop de afaceri erau blocate și se estima o diminuare drastică a întâlnirilor de afaceri face-to-face în viitor.
Treptat însă, birourile și-au reluat activitatea, iar afacerile și-au reluat cursul normal.
În acest moment nimeni nu știe exact ce impact va avea COVID-19, dar este clar că normalitatea va arăta altfel în cel mai apropiat viitor.
Cum putem fi pregătiți pentru ce va urma?
În acest moment se fac multe estimări legate de perioada de reîntoarcere. Specialiștii din CRE ar trebui să aibă un plan în acest sens, bine pus la punct ,pentru a-și relua activitatea în siguranță pentru angajați și cu un minim impact asupra business-ului.
Pregătirea pentru un nou început
Speciliștii atrag atenția că poate ar fi cazul să luam în calcul o reîntoarcere treptată a angajaților.
Prima etapă să permită reîtoarcerea angajaților care au un impact major asupra companiei, urmați de angajații neafectați și sănătoși. Cei afectați personal de acest virus ar trebui să fie ultimii care se vor întoarce la birouri.
INCLUDEREA ÎN PLAN A SPAȚIULUI NECESAR PENTRU SIGURANȚA ANGAJAȚILOR:
- Limitarea interacțiunii inutile, mai ales în primele zile, prin crearea sălilor de ședințe în spații mai puțin circulate
- Efort suplimentar pentru asigurarea sănătății și siguranței la locul de lucru
- Crearea confortului necesar angajaților prin urmărirea calității aerului prin senzori
Agile Offices
Studiile au demonstrat deja că birourile de tip Agile reduc semnificativ spațiul irosit și creează spații de lucru orientate spre nevoia angajaților.
Conform unui raport stateofagile.com adoptarea acestei soluții asigură o serie de beneficii precum:
Birouri inteligente
Birourile tip „Smart offices” și-au dovedit eficacitatea prin crearea de birouri flexibile, dar și prin furnizarea de informații necesare în perioade de criză.
Tehnologiile workplace pentru companiile din CRE includ:
E timpul pentru Agile?
În timp ce multe organizații vor căuta să reducă costurile imobiliare, altele vor căuta să-și îmbunătățească locurile de muncă pentru a face față schimbărilor rapide. Locurile de muncă de tip agile reduc costurile imobiliare cu până la 30%, oferind în același timp medii de lucru flexibile, mai bine echipate pentru a face față schimbărilor și pentru a sprijini angajații.